1.6 AEE gaśnie jak się nie trzyma pedału gazu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • saloow
    Classic
    • 2013
    • 15

    1.6 AEE gaśnie jak się nie trzyma pedału gazu

    Wally, powiem szczerze, że auto jest dla mnie na takim wypasie, że nie bardzo jest co modzić
  • dagger86
    Drive
    • 2012
    • 81

    #2
    1.6 AEE gaśnie jak się nie trzyma pedału gazu

    Witam,

    od przedwczoraj moja Octa 1.6 AEE zaczęła gasnąć jak nie trzymam jej na obrotach (nie ważne czy zimna czy już rozgrzana). Poszperałem i znalazłem że to coś nie tak z elektrozaworem filtra z węglem aktywnym:

    tak więc mam drugi nowy na sprawdzenie i odkryłem że po zdjęciu przewodu przekazującego powietrze do silnika wszystko pracuje prawidłowo.

    (zdjęcie jest tylko poglądowe-u mnie nie ma nakładki na przewód)
    Wywnioskowałem zatem że przyczyną jest brak napięcia/komendy otwarcia zaworu w związku z czym mam dwa pytania:

    1. Czy słusznie wywnioskowałęm?
    2. Jeżeli słusznie to co teraz, jak to naprawić?
    1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

    Komentarz

    • kecaj
      RS
      • 2009
      • 1511
      • Superb II (3T4)

      #3
      dagger86, AEE czy BFQ? (taki masz w profilu).
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz

      • dagger86
        Drive
        • 2012
        • 81

        #4
        1.6 75 KM (55kW) AEE. Mam dwie Octy a w profilu można wstawić tylko jedną więc wstawiłem tą lepszą Dodałem w podpisie już info że mam jedną i drugą
        1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

        Komentarz

        • mkz
          Ambiente
          • 2008
          • 138

          #5
          Moja AEE miała takie objawy, kiedy umarła przepustnica

          Komentarz

          • dagger86
            Drive
            • 2012
            • 81

            #6
            Tylko że moja Octa jeździ normalnie po odłączeniu przewodu/wężyka gumowego od elektrozaworu (post 1, zdjęcie 1). Przy okazji wymieniałem przewody zapłonowe i ma wręcz niezłego kopa.

            Filtr z węglem aktywnym ma za zadanie filtrować opary paliwa i przesyłać je do kolektora dolotowego za pośrednictwem elektrozawóru od którego właśnie odłączyłem gumowy wężyk :/
            Nie bardzo chcę jeździć z zaworem który nagle się otworzy i będzie słał opary pod maskę.... Zawór powinien się otwierać zgodnie z sygnałami z jednostki sterującej (a ona dostaje info od sondy lambda i czujnika na przepustnicy). Spotkał się ktoś z czymś takim? Gdzie zacząć? Nie chcę jechać do mechanika (unikam jak ognia) bo wymyśli żeby wymienić sondę za 500 zł plus robocizna i kto wie czy nie przepustnica.

            [ Dodano: Pią 11 Lip, 14 10:30 ]
            Dziś już początek weekendu więc zabiorę się za Octe. Jakby ktoś miał jakieś pomysły to piszcie.

            [ Dodano: Pon 14 Lip, 14 09:02 ]
            W weekend pogoda kiepska a że nie mam garażu to nic nie ruszyłem. Może komuś w tym czasie coś przyszło do głowy w sprawie mojego problemu?

            [ Dodano: Pon 14 Lip, 14 18:29 ]
            Tak więć elektrozawór sprawdzony i przepustnica wymieniona. Nic z tego. Dalej to samo - po podłączeniu przewodu ze zdjęcia 2 silnik gaśnie. Czeka mnie jeszcze adaptacja. Może ktoś polecić dobry kabel do VAG'a?

            [ Dodano: Czw 17 Lip, 14 06:22 ]
            Problem rozwiązany. Zamiana przepustnicy na używaną i adaptacja.
            1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

            Komentarz

            Pracuję...